HTML

Digitális Nemzedék

2011.11.04. 12:56 :: Oroján Sándor

Interjú a fidelitas.hu-nak:

Digitális Nemzedék - Oroján Sándor új tisztségben

Szervezetünk operatív alelnökét a Fidesz Infokommunikációs Munkacsoportjának ügyvivői teendőinek ellátásával bízták meg. Oroján Sándor az új szerepkörről, az infokommunikáció és a fiatalok kapcsolatáról, a digitális nemzedékről vall.

 

- A Fidesz Infokommunikációs Munkacsoportját jelenleg Koszorús László, szervezetünk korábbi alelnöke vezeti. Mi lesz a feladatod mellette?

- Laci a munkacsoport vezetése mellett, országgyűlési képviselőként a Parlament informatikai és távközlési albizottságát vezeti, ami rengeteg feladattal és kötelezettséget jár. Az a döntés született, hogy a feladatok szétválasztása és hatékony elvégzése érdekében érdemes a párt munkacsoportjának operatív koordinálására, a civil szervezetekkel való kapcsolattartásra és egyes szakmai észrevételek kommunikálására ügyvivőt megbízni. Kapcsolatom egyébként nem új a munkacsoporttal, hiszen tevékenységében 2006-os megalakulás óta részt veszek.
 
- A Fidelitasban is gyakran hangsúlyozod a környezetvédelem mellett az infokommunikáció jelentőségét. Miért olyan fontos épp nekünk ez a terület?

- A mai fiatalokat én leginkább digitális nemzedéknek nevezném. A Fidelitas pedig figyel a digitális nemzedék igényeire, azokra az elvárásokra, melyeket épp a fiatalok fogalmaznak meg. 

- Mit jelent az, hogy „digitális nemzedék”?

- 15 éve, a Fidelitas megalakulásakor a Nemzedéki Nyilatkozatunkban deklaráltuk, hogy ez az első olyan nemzedék, amely a diktatúrát csak a történelemkönyvből ismeri, amelyik elsőként szocializálódott a demokráciában. Mára ez a tézis elavult. A jelenlegi 14-25 éves korosztályt egyértelműen az különbözteti meg az idősebb generációtól, akár a Fidelitas „nagy öregjeitől”, hogy nemcsak nagyobb arányban használnak digitális eszközöket, de hétköznapjaik szinte elképzelhetetlenek ezek nélkül. El sem tudjuk képzelni az életünket facebook, youtube vagy google nélkül. A legtöbben szinte csak aláírunk a kezünkkel, minden másra ott a billentyűzet vagy érintőképernyő. Emiatt teljesen máshogy éljük meg a mai világot, mint az idősebb generációk, és mások az igényeink is.
 
- Mik ezek az igények szerinted? Vagy mire kell figyelnie annak a szervezetnek vagy pártnak, aki a fiatalok felé nyitni akar?

- Mondok pár példát: egy fiatal ma nem érti, miért azt mutatja az óra az aluljáróban, hogy az előző metró hány másodperce ment el, miért nem azt jelzi, mikor érkezik. Teljes joggal csodálkoznak, hogy egy diákigazolvány igényléshez hány oldal papírt kell kitölteni (holott minden adatukat tudja a képző intézmény), aztán jó sokára kapnak egy chipes kártyát, amiben a chip semmire sem használható. Rendelhetünk neten pizzát, repülőjegyet, foglalhatunk hotelszobát, de ha a jogosítványunk lejárt, vagy útlevélre van szükségünk, mehetünk számot tépni az okmányirodába.  Arról nem is beszélve, hogy az iskolapad, ahol pár éve érdekes, figyelemfelkeltő, hasznos dolgot tanultak elődeink, a chatablakokkal, youtube-bal teli böngészőhöz képest ingerszegény környezet. Amelyik párt meg szeretné őrizni néppárti jellegét, annak figyelnie kell erre a korosztályra, és ehhez figyelnie kell a digitális technológiákban rejlő lehetőségekre. Különösen igaz ez a Fidelitasra, hiszen mi kifejezetten a fiatalokat képviseljük.

 

Szólj hozzá!

Infokommunikációról a Lánchíd Rádióban

2011.11.02. 21:59 :: Oroján Sándor

A Lánchíd Rádió reggeli adásában beszéltem a Fidesz Infokommunikációs Munkacsoportjáról, eredményekről és célokról.

A hangfelvétel elérhető itt >>>

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása