A mai ülésen a vállalkozásokról, adórendszerről, internet adóról és az informatikai piacon létrehozandó új minősítő védjegyről, az IVSZ-védjegyről volt szó (link az erről szóló cikkhez).
Remélem, a munkacsoportban szerzett tudásomat egyszer Hatvanban is hasznosíthatom. Kíváncsi vagyok, meddig kell még minden anyagot, változtatást, még kilóra is sok papírt kihozni minden képviselőnek az egyes ülések előtt. És ez most nem a világmegváltó ötlet részemről, csupán annak demonstrálása, hogy Hatvanban az informatika közigazgatásban történő felhasználása gyerekcipőben jár, még belső kommunikációra sem használjuk. Még a testületi ülés meghívói sem jönnek e-mailen...
Vajon mikor tarthatunk online fogadóórát a településünk honlapján? Mikor lesz internetes ügyfélfogadás, vagy akár csak időpontregisztráció, hogy a hivatalokban ne kelljen órákig várni, hogy sorra kerüljünk? Mikor fogunk először internetes véleménykérő szavazást tartani hatvaniaknak fontos döntések előtt, olyat, aminek az eredményét figyelembe is vesszük? Mikor teszünk ingyenes WiFi-t a középiskoláinkba legalább? Mikor lesz a városnak tematikusan szervezett levelezőlistája, amire bármely hatvani ingyen feliratkozhat, hogy első kézből értesüljön az őt érintő ügyekről? Nem azt mondom, hogy legyünk Magyarország info-fővárosa két éven belül, de valahol el kéne végre kezdeni!