HTML

Az első kapavágás Újhatvanért

2009.07.15. 12:01 :: Oroján Sándor

Mint a Fidelitas Heves megyei elnöke, a Kölcsy utca és a Robert Bosch út kereszteződésénél, Újhatvan határában hívtam fel a figyelmet Újhatvan máig megoldatlan és súlyos problémájára, a közlekedés zsúfoltságára. Az akció helyszínén épült volna meg ugyanis az északi elkerülő út, amelyet már évek óta ígérgetnek a szocialisták, de mindeddig "egy kapavágást sem tettek".

Újhatvanban mindennapos jelenség a Rákócszi úton kialakuló dugó, még az is megesik, hogy több mint egy kilométer hosszan áll a sor a templomnál elhelyezett lámpától.

Újhatvan közlekedési infrastruktúrája nagyrészt 20-30 éve épült, ehhez képest a közlekedés szabályozására, az infrastruktúra-használatra és fejlesztésre nincs stratégiája a városvezetésnek. A tétlenséget jól példázza az évek óta halogatott elkerülő út ügye. Még tavasszal azt ígérték, hogy decemberig megépül, ezzel szemben csak július közepén kerül sor a közbeszerzési bírálóbizottság felállítására. Tisztán látszik: a szocialisták számára ez az egyik legutolsó dolog, amivel foglalkoznak.

Szimbolikusan ma megtettem az első kapavágást, amivel azt szeretném sugallni: ideje Újhatvant is a belvárossal egyenrangú félként kezelni, problémájára odafigyelni, és megtenni az "első kapavágást", az első lépést évek óta húzódó kérdésekben.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://orojan.blog.hu/api/trackback/id/tr141247282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reality 2009.07.15. 12:34:23

Régóta közbeszéd ez a probléma nem csak az újhatvaniak között. Nagyon nagy gond az áthaladó forgalom.
A kérdés csak az, hogy a fent említett elkerülő út a Tesco-hoz csatlakozna be? Mert ez nem sok mindent oldana meg. Kellene már egy valódi elkerülő út, ami leveszi a terhelést Hatvan "főútjáról", és átmegy a vasúti síneken (most csak egy vasúti híd van). Pl. az M3-t is lehet elkerülőnek használni a 21 főút lehajtójáig. Nevetséges. Mért nem lehet egészen Kelet Hatvanig?
A mostani helyzet az, hogy a forgalom (főleg az átmenő) teljesen kettévágja Hatvant, így nincs élete a városnak. Milyen jó lenne egy "rendes" főtér is - valóban városias hangulatot adva Hatvannak.

Viktus 2009.07.30. 00:18:47

@reality:

Pénz honnan ? :P

Főtér? minek ? van már így is elég roma sétállórész ...

Oroján Sándor 2009.08.04. 15:44:47

A "roma sétállórésszel" nem értek egyet, szerintem a központ felújítása is jobb mint semmi.

Ettől függetlenül: lenne jobb helye is a pénznek. Amiből meg ugye van dögivel, hiszen évek óta "működési hiány nélküli" a hatvani költségvetés, és a mi fejlesztéseinket irigyli egész Európa, az Egyesült Államok, de főleg Monaco és Debrecen. BezzegHatvan...

Viktus 2009.08.06. 23:33:59

@Oroján Sándor:

Fejlesztések többszörös áron ... ja szép a korzó, ha még lenne v.mi élet a városban, és a polgármester szaki saját magából kiindulva nem tette volna tönkre az elmúlt években a városi életet lenne értelme is. + Nem ártana rendőrjárőr pl. , amelyik nem csak autósokat csesztet, hanem a közbiztonságra figyel.
süti beállítások módosítása