HTML

Tiltakoztunk a vasút felszámolása ellen

2009.09.01. 19:01 :: Oroján Sándor

A Szent István Rádióban, e témáról szóló híradás, nyilatkozatainkkal itt letölthető.

 
Ma délután, a gyöngyösi vasútállomáson tartottunk sajtótájékoztatót Balázs Józseffel, a FIDESZ Heves megyei elnökével, hogy együttesen tiltakozzunk a kormány tervezett vasútfelszámolása ellen. Mint ismert, kiszivárgott információk szerint decembertől végleg megszűnik a vasúti közlekedés Gyöngyösön és Hevesen, valamint az Eger-Putnok vonalon megyénkben.
 
 
Balázs József elmondta: a szocialisták történelmi bűne lesz, ha felszámolják a vasutat Gyöngyösön, hiszen egy harminc ezres városnak szüksége van erre. Különösképpen érdekes a villamosított vasútvonal felszámolása annak tükrében, hogy nemrég Magda Sándor üdvözölte a Gyöngyöstől északra induló kisvasút fejlesztését. Balázs József szerint felháborító, hogy a gyöngyösieket meg sem kérdezték a vasútfelszámolásról, hiszen a város lakói egész biztosan nem erre adtak felhatalmazást korábbi szavazataikkal. A FIDESZ Heves megyei elnöke azt várja Hónig Péter közlekedési minisztertől, hogy akadályozza meg Gyöngyös végleges vasúti elszigetelését.
 
 
Jómagam a fiatalok utazási problémáira hívtam fel a figyelmet. Aggályos, hogy a fiataloknak egyre nehezebb tömegközlekedéssel eljutni a fővárosba vagy a megyeszékhelyre. Sok diáknak a továbbtanulás lehetőségét jelenti a gyöngyösi vasút, és a kormánynak nincs joga mindezt megvonni tőlük. Az Európai Unió közlekedésfejlesztési stratégiájával is teljesen ellentétes a vasútfelszámolás. Az Európai Bizottság 2010-ig érvényes fehér könyvének első számú prioritása a vasút fejlesztése, a Budapest Miskolc vonal pedig része a kiemelt fejlesztési folyosóknak (TINA, V. folyosó). Az ettől pár kilométerre fekvő nagyobb városokat elszigetelni csak egy dilettáns kormány képes.
 

Balázs Józseffel közösen arra kértük a kormányt, a hátralevő időben ne rontsa tovább a jövő nemzedékének esélyeit, ha a környező országokhoz hasonló vasútfejlesztésre képtelen, inkább ne csináljon semmit.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://orojan.blog.hu/api/trackback/id/tr821353583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Döglött macska · http://www.pallas70.hu/tb-berugy-tanfolyam.php 2009.09.25. 14:30:22

Már bocs, de a vasutakat helyenként tényleg fel kell számolni, mert vidéken max. a cigányok utaznak rajta. Kell, forgalmas helyen, ahol az ilyen nagy kapacitású eszköz ki van használva. A technika fejlődése átalakította szerepét.

Oroján Sándor 2009.09.25. 23:59:12

A romákkal kapcsolatos állítás nem igaz, én is utazom vasúttal, bár ritkán. De nem tapasztalom ezt a jelenséget.
A vasút nem elavult technológia. Nyugaton háromemeletes pályaudvarok vannak, úgy értem: három emeleten egymás fölött sínek, vonatokkal. Svájcban gyakorlatilag nincsenek buszok, mert a fejlett vasút mellett nincs rá igény, és szennyezné az Alpokat. Nekik fontos...

A brüsszeli pályaudvarokon (három nagy) minden vonat végigmegy (nem vagy keleti, vagy nyugati a helyzet), körvasújuk van, és egy vágányról hárompercenként!!! mennek a vonatok reggel. El tudod képzelni, hogy 6 vágánnyal mire képes a vasúti közlekedés a fővárosban? Nem tévedés emeletes vagonok, tiszták, és MÁSODPERCRE pontosak.

A vasút egész Európában nem a múlt, hanem a jövő közlekedési eszköze (deklaráltan). Csak nálunk a szocik az elmúlt 60 évben tönkretették, akárcsak a BKV-t. Most már igazán kéne 60 év szocialisták nélkül is, akkor talán rendbe jönne kicsit az ország... Például mindenki egyetértene abban, hogy szükség van vasútra a kisebb vonalakon is... :)
süti beállítások módosítása