Korábbi posztomat követően, a korrektség megkívánja, hogy szenteljek pár sort annak is, hogy a "Say Pécs2010" nevű rendezvény igen jól sikerült, itt Brüsszelben.
Múlt héten, két napon át népszerűsítették Európa Kulturális Fővárosát a Place Jourdanen, a fellépők közt volt a pécsi Lovasi András együttese, a Kiscsillag is.
A FIDESZ asszisztensei közül is sokan kint voltak a rendezvényeken, a mi irodánk is "képviseltette magát" egyik este, amikor a Kispál frontembere zenélt - folyt a sör, a szekszárdi bor, és magyar dallamra bulizott Brüsszel. A Say Pécsen magyar ételeket is kóstolhattak az érdeklődők, töltött káposzta, marhapörkölt várta a kulináris élvezetekre fogékony külföldieket.
Összességében elmondható, hogy ilyen és ehhez hasonló rendezvényekre van szükség ahhoz, hogy a magyar kultúrával megismerkedhessenek a potenciális turisták. A magam részéről sokkal hatékonyabbnak tartom, ha látványos képekkel, jó zenével, finom ételekkel csábítjuk a jónépet hazánkba, mintha egyéb kulturális értékekre hívnánk fel a figyelmet. Kíváncsi lennék pár statisztikára azzal kapcsolatban, vajon a külföldiek miért jönnek hazánkba, mi vonzza őket Budapestre, Pécsre vagy Debrecenbe. Egy biztos: a múzeumaink, galériáink látogatottsága messze elmarad az éttermekétől és a Balatonparttól... Ez persze nem azt jelenti, hogy mindennek ne lenne étterme, hiszen jómagam is rendszeres látogatója vagyok az érdekesebb tárlatoknak, elsősorban a festészet terén. De ha országimázsról, reklámról van szó, talán egy kellemes dallam, egy jó kaja, a Balaton csillogó víztükre, a fokhagymás lángos illata többeket vonz hazánkba, mint egyéb, általunk egyébként nagyra becsült "kulturális értékeink".