HTML

Botrányos kínai buszok

2010.01.07. 18:31 :: Oroján Sándor

Dr. Nyitrai Zsolt írásbeli kérdéssel fordult a miniszterhez, amelyben többek között azt kérdezi: a Magyar Közlekedési Hatóság szabványainak nem megfelelő, King Long típusú autóbuszok veszélyeztetik a-e az utasok biztonságát.

Nemrég botrányt kavart a sajtóban, hogy a kínai autóbuszokat nem a Volán, hanem alvállalkozói működtetik, és a sofőrök szerint kikerülik a Volánnál kötelező gyakori jármű-felülvizsgálatokat valamint a hátsó kerékfelfüggesztésük sem felel meg a magyar hatósági szabványnak. A miniszter ezzel kapcsolatban kitérő választ adott: szerinte a motor nem Euro II-es, hanem Euro IV-es emissziós normákat teljesít, ezért jobb minőségű mint a korábbi, lecserélt buszok. Hogy mi köze van a hátsó kerékfelfüggesztésnek, az alvállalkozásba kiadott buszműködtetésnek a környezetvédelem szempontjából fontos emissziós normákhoz, azt csak találgatni tudjuk.

Személyes tapasztalatom szerint ezek a buszok egyszerűen nem európai színvonalúak, semmilyen tekintetben. Rettenetesen kényelmetlenek, lábterük óvodai csoportoknak megfelelő, a felhasznált beltéri anyagok minősége vásári gagyi,  az olvasófények, a belső világítás legfeljebb a hátsó ülésen erotikus félórára vágyó szerelmes tiniknek kedvező, a kisebb, alacsonypadlós King Longon meg hihetetlen, de nincs kalaptartó sem. A tisztelt Budapest-Hatvan vagy rosszabb esetben Budapest-Eger útvonalon közlekedő utasok fogják kézben vagy ölben a kabátot, táskát, miegymást. Ha jut ülőhely, az nagyon szűk, ha nem, el lehet képzelni, milyen egy átdolgozott nap után két órát utazni Egerbe állva, kabátot a karon szorongatva.

Pár évvel ezelőtt nem ez volt jellemző. Mercedes buszokat vásárolt a Volán, kényelmes, jó buszok voltak. Még a régi Ikarusok is kényelmesek voltak, bár koruk miatt kissé zajosak. Ma meg a jól fizető, frekventált vonalakon alvállalkozók szolgáltatnak, és zsebelik a hasznot, mert Kínából származó, még a magyar szabványnak sem megfelelő, kényelmetlen, de olcsó buszokkal szúrják ki az utazóközönség szemét.

Reméljük, tavasztól ez a trend is megváltozik. Apropó: pozitív fejlemény, hogy a Hatvan-Bp vonalon közlekedő néhány járat ma már megáll Újhatvanban a Rákóczi úton, az Esze Tamás utcánál is. Azt még mindig nem értem, hogy miért nem az összes, hiszen az újhatvani utasoknak legalább fele inkább itt száll le, valahányszor megáll itt a busz, de örüljünk a jó hírnek. Kis eredmény is eredmény...

(képek forrása: eurobus.extra.hu, vezess.hu)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://orojan.blog.hu/api/trackback/id/tr151654752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása